Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Nieuwe ouders
    • Starten op 't Panorama
    • Aanmelden
  • De school
    • Waar staan we voor?
    • Waar gaan wij voor?
    • Ons onderwijs
    • Extra aandacht
    • Communicatie
    • Ouders in de school
    • Team 't Panorama
    • Identiteit en levensbeschouwing
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Verlof aanvragen buiten de vakantie
    • Ziekmeldingen
    • Downloads
  • Opleidingsschool
  • Opvang
    • Buitenschoolse opvang (BSO)
    • Tussenschoolse opvang (TSO)
  • Contact
  1. Home »
  2. De school »
  3. Ons onderwijs

Ons onderwijs

Een breed aanbod, stevig verankerd in vier pijlers

Op ’t Panorama bieden we een rijk onderwijsaanbod. In de kern rust ons onderwijs op vier pijlers:

  1. De beste elementen uit verschillende onderwijsstromingen

  2. Ontdekkend en onderzoekend leren

  3. Verbindend leren

  4. Thematisch werken

1. Het beste uit verschillende onderwijsstromingen

Ons onderwijs combineert het beste van meerdere stromingen: de zelfstandigheid van bijvoorbeeld Dalton, het sociale zoals bij Jenaplan en de structuur van traditioneel onderwijs. Zo creëren we een rijke leeromgeving waarin kinderen leren samen te werken, verantwoordelijkheid te nemen en hun eigen talenten te ontwikkelen. 

Door die elementen samen te brengen ontstaat onderwijs dat stevig en veelzijdig is. In onze combinatiegroepen leren kinderen bovendien met én van elkaar, wat hun sociale vaardigheden en flexibiliteit versterkt. Ook leren ze verantwoordelijkheid dragen voor hun eigen leerproces. Het kiesbord bij de kleuters en de weektaak vanaf groep 3 ondersteunen dit en bereiden kinderen stap voor stap voor op zelfstandigheid.

2. Ontdekkend en onderzoekend leren

Leren is een ontdekkingsreis. We dagen kinderen uit om nieuwsgierig te zijn, vragen te stellen, te proberen en te experimenteren. Fouten maken hoort erbij en zien we als een essentieel onderdeel van groei.

3. Verbindend leren

Naast een stevige basis in taal, lezen en rekenen besteden we veel aandacht aan vaardigheden zoals samenwerken, omgaan met conflicten, ICT-gebruik, communicatie en presenteren. Door vakken en vaardigheden te verbinden, wordt leren betekenisvol en relevant.

4. Thematisch werken

We geloven in de kracht van samenhang. We werken met thema’s waarin vakken als geschiedenis, aardrijkskunde en natuur worden verweven met taal, rekenen en vaardigheden. Kunst en cultuur spelen hierin een belangrijke rol. We leren van de omgeving en leggen bewust de link met de directe leefwereld van kinderen. Daarbij werken we met rijke teksten, zodat kinderen beter leren lezen en verbanden leggen. Dit maakt leren samenhangend, creatief en betekenisvol.

Basisvakken en afstemmen op de leerling

Op ’t Panorama leggen we een sterke basis in taal, lezen en rekenen. We werken doelgericht volgens het expliciete directe instructiemodel (EDI). Voorafgaand aan een nieuw doel bekijken we welke kennis en vaardigheden kinderen al beheersen. Op die manier sluiten we aan bij wat er al is en zorgen we dat ieder kind echt tot leren komt. 

Bij de kleuters nemen we geen toetsen af. Hun ontwikkeling volgen we zorgvuldig via het observatiesysteem Mijn Kleutergroep. Zo krijgen we een compleet beeld van waar ieder kind staat en wat het nodig heeft. Vanuit die kennis helpen we kinderen verder groeien en telkens iets nieuws leren.

Onze visie

Nieuwe ouders

Aanmelden

Contact

Basisschool 't Panorama

Mesdaglaan 70
6813 GS Arnhem

026-4432926

info.bspanorama@floresonderwijs.nl

Directeur: Martine Meeuwsen

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools